Oznámení o vyhlášení výběrového řízení č. 2025/74
SMOL/544265/2025/OKTA/PER/Dvo
Funkce:
sociální pracovník/pracovnice
Odbor/Oddělení:
odbor sociálních věcí/oddělení sociální práce a poradenství
Druh práce:
výkon sociálních činností statutárního města Olomouce zařazených v odboru sociálních věcí Magistrátu města Olomouce
Místo výkonu:
území správního obvodu obce s rozšířenou působností Olomouc
Platová třída:
11. platová třída (33.280 – 38.570,- Kč)
dle délky uznané praxe v souladu s nařízením vlády č. 341/2017 Sb., o platových poměrech zaměstnanců ve veřejných službách a správě, ve znění pozdějších předpisů (popř. výjimečné zařazení podle §3); možnost přiznání osobního příplatku a poskytování odměn za úspěšné splnění mimořádných nebo zvlášť významných pracovních úkolů dle zákona č. 262/2006 Sb., zákoník práce, ve znění pozdějších předpisů
Pracovní poměr:
doba neurčitá
Zákonné předpoklady:
- státní občanství ČR; občanství jiného členského státu Evropské unie nebo občanství státu, který je smluvním státem Dohody o Evropském hospodářském prostoru; popřípadě povolení k trvalému pobytu v České republice u fyzické osoby, která je cizincem a která není uvedena výše
- dosažení věku 18 let
- plná svéprávnost
- bezúhonnost
- odborná způsobilost
- znalost českého jazyka
- splnění dalších předpokladů pro výkon správních činností stanovených zvláštním právním předpisem
Požadovaná kvalifikace:
- vysokoškolské vzdělání v magisterském studijním programu nebo vysokoškolské vzdělání v bakalářském studijním programu
- dle § 110 zákona č. 108/2006 Sb. o sociálních službách:
a) vyšší odborné vzdělání získané absolvováním vzdělávacího programu akreditovaného podle zvláštního právního předpisu, v oborech vzdělání zaměřených na sociální práci a sociální pedagogiku, sociální pedagogiku, sociální a humanitární práci, sociální práci, sociálně právní činnost, charitní a sociální činnost.
b) vysokoškolské vzdělání získané studiem v bakalářském, magisterském nebo doktorském studijním programu zaměřeném na sociální práci, sociální politiku, sociální pedagogiku, sociální péči, sociální patologii, právo nebo speciální pedagogiku, akreditovaném podle zvláštního právního předpisu.
Jiné požadavky:
- znalost předpisů vztahující se k sociální oblasti
- dovednost a zkušenost práce s klientem (včetně vedení spisové dokumentace)
- schopnost samostatné práce a týmové spolupráce
- dobré komunikační schopnosti
- dobrá znalost práce na PC (MS Word, Excel)
- řidičský průkaz skupiny B výhodou
- ochota soustavně se vzdělávat a učit novým postupům
Bližší specifikace pracovní činnosti:
- zabezpečuje agendu sociální práce
- provádí přímou sociální práci s klientem zaměřenou na změnu klienta
- provádí sociální šetření v rámci výkonu agendy sociální práce na obci
- pomocí depistáže vyhledává a navazuje kontakt s potenciálním klientem v jejich přirozeném prostředí
- spolupracuje s navazujícími organizacemi při řešení životní situace klienta
- vytváří koncepční materiály pro sociální práci v obci
Co Vám můžeme nabídnout:
- jistotu, stabilitu, perspektivu, spolehlivost a prestiž
- možnost trvalého vzdělávání, osobního rozvoje a kariérního růstu
- 5 týdnů dovolené
- 5 dnů osobního volna (personal days) a 2 dny osobního volna na dobrovolnickou činnost
- 3 dny volna dobrovolnictví za mimořádných situací (povodně aj.)
- příjemné pracovní prostředí a přátelský tým
- zaškolení zkušeným mentorem
- pružnou pracovní dobu i možnost úpravy pracovní doby
- služební mobilní telefon/SIM karta
- benefitní programy mobilních operátorů
- Multibenefitkartu Pluxee (stravování a volnočasové aktivity)
- příspěvek na některé formy penzijního spoření
- řadu dalších benefitních programů magistrátu
- interní jazykové kurzy
Přihláška – uchazeč je povinen podat písemnou přihlášku, která musí obsahovat:
(Přihláškou se rozumí samostatný doklad, nelze ji nahradit údaji uvedenými v životopise, osobním dotazníku, průvodním dopise, atd.)
- jméno, příjmení a titul, datum a místo narození, státní příslušnost, místo trvalého pobytu, popř. jinou kontaktní adresu, pokud se neshoduje s trvalým pobytem
- druh a číslo dokladu prokazujícího totožnost a státní občanství a, je-li zájemcem cizinec, který není občanem členského státu Evropské unie nebo občanem státu, který je smluvním státem Evropského hospodářského prostoru, též číslo dokladu o povolení k trvalému pobytu
- název pozice a číslo VŘ
- datum a podpis uchazeče
K přihlášce je nutno přiložit:
- strukturovaný životopis s údaji o dosavadních zaměstnáních a o odborných znalostech a dovednostech týkajících se správních činností
- výpis z evidence Rejstříku trestů ne starší než 3 měsíce; u cizinců též obdobný doklad osvědčující bezúhonnost vydaný domovským státem ne starší než 3 měsíce; pokud takový doklad domovský stát nevydává, doloží se bezúhonnost čestným prohlášením, (při podání přihlášky lze nahradit čestným prohlášením)
- ověřená kopie dokladu o nejvyšším dosaženém vzdělání (při podání přihlášky lze připojit v prosté kopii)
- u vzdělání vysokoškolského v oborech, které nejsou v tomto oznámení uvedeny, doklad o splnění kvalifikačního předpokladu dle zákona č. 108/2006 Sb., o sociálních službách, ve znění pozdějších předpisů
Lhůta pro podání přihlášky:
10. 12. 2025 (za včasně podanou přihlášku se považuje také její podání k poštovní přepravě v poslední den stanovené lhůty – později zaslané přihlášky nemůžeme zařadit do výběrového řízení)
Způsob podání přihlášky:
- poštou (Magistrát města Olomouce, oddělení personální, Horní náměstí č. p. 583, 779 11 Olomouc)
- datovou schránkou (ID: kazbzri)
- e-mailem (podatelna@olomouc.eu)
- osobním doručením na podatelnách Magistrátu města Olomouce (Hynaisova 10, Horní nám. č. p. 583)
*Výběrové řízení a tiskopisy jsou k dispozici na internetové adrese: https://kariera.olomouc.eu nebo na oddělení personálním.
Vyhlašovatel si vyhrazuje právo výběrové řízení kdykoli v jeho průběhu i bez uvedení důvodů zrušit
nebo nevybrat žádného vhodného uchazeče.
Upozorňujeme, že podle zákona č. 312/2002 Sb., o úřednících územních samosprávných celků a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů:
- úředník může být členem řídícího nebo kontrolního orgánu právnické osoby provozující podnikatelskou činnost jen s předchozím písemným souhlasem územního samosprávného celku, jehož je zaměstnancem,
- úředník může vykonávat jinou výdělečnou činnost jen s předchozím písemným souhlasem územního samosprávného celku, u něhož je zaměstnán (toto omezení se nevztahuje na činnost vědeckou, pedagogickou, publicistickou, literární nebo uměleckou, na činnost znalce nebo tlumočníka vykonávanou podle zvláštního právního předpisu pro soud nebo správní úřad, na činnost v poradních orgánech vlády a na správu vlastního majetku).
datum vyvěšení: 25. 11. 2025
datum sejmutí: 11. 12. 2025