Na služebním místě jsou vykonávány zejména následující činnosti:
- aktivní komunikace se spotřebiteli a podávání informací a rad spotřebitelům o jejich právech
a povinnostech v souvislosti s uzavřenými smlouvami o sdružených službách dodávek elektřiny
a plynu,
- aktivní komunikace se spotřebiteli a podávání informací a rad spotřebitelům ve věcech problematiky podomního prodeje, postupu při změně dodavatele, uložení smluvních sankcí za nedodržení smluvních podmínek, neoprávněných odběrů, stanovení výše záloh, náležitostech vyúčtování,
- ve spolupráci s oddělením sporných a schvalovacích řízení a oddělením legislativním informovat zákazníky o pravomocech ERÚ k rozhodování spotřebitelských sporů,
- monitorování uplatňování omezujících anebo nepřiměřených podmínek ve smlouvách na trhu
s elektřinou a plynem vylučující nebo omezující práva zákazníka podle § 17 odst. 7 písm. j) bod 1 energetického zákona,
- spolupráce s ostatními útvary úřadu při vyřizování podnětů a stížností spotřebitelů,
- spolupráce ve věcech ochrany spotřebitelů se sdruženími na ochranu spotřebitele,
popř. s dalšími organizacemi a správními úřady s působností v oblasti ochrany spotřebitele,
- poskytování základních informací o možnostech ochrany oprávněných zájmů spotřebitelů
v rámci působnosti Energetického regulačního úřadu,
- další činnosti související s ochranou zákazníků v postavení spotřebitele v působnosti úřadu.
Posuzovány budou žádosti o přijetí do služebního poměru a zařazení na služební místo nebo žádosti o zařazení na služební místo (dále jen „žádost“) doručené ve lhůtě do 26.11.2024.
Bližší informace naleznete na:
https://eru.gov.cz/odborny-rada-v-oddeleni-ochrany-spotrebitele