Obecná charakteristika pozice: zajišťování matriční agendy v působnosti obce s rozšířenou působností a matričního úřadu (zápisy matričních událostí, vydávání matričních dokladů apod.); ověřování podpisů a listin; prohlášení k určení otcovství, změna jména a příjmení; organizace svateb apod.
komplexní výkon matriční agendy - uzavření manželství či vzniku registrovaného partnerství, evidence úmrtí fyzických osob, vydávání matričních dokladů a výpisů z matričních knih (rodné, oddací a úmrtní listy); ověřování matričních dokladů (vidimace a legalizace); provádění zápisů matričních událostí a matričních skutečností do matričních knih; vyřizování žádostí o změnu jména či příjmení; prohlášení k určení otcovství; organizace svateb; archivace písemností apod.
Místo výkonu práce: Poděbrady
Předpokládaný termín nástupu: od 1. 2. 2026
Pracovní poměr: na dobu neurčitou
Nabízíme: zaměstnanecké benefity, např. flexibilní začátek/konec pracovní doby,
5 týdnů dovolené, 5 dnů zdravotního volna (sick days), 1 den narozeninového volna, 1 den osobního volna, příspěvek na ošacení, stravování, volnočasové aktivity, příspěvek na penzijní připojištění, teambuilding, možnost dalšího vzdělávání.
Uchazeč musí splňovat předpoklady stanovené § 4 zákona č. 312/2002 Sb., o úřednících územních samosprávných celků, ve znění pozdějších předpisů:
a) je státním občanem České republiky, občanem jiného členského státu Evropské unie nebo občanem státu, který je smluvním státem Dohody o Evropském hospodářském prostoru, popřípadě fyzická osoba, která je cizincem a má v České republice povolen trvalý pobyt,
b) dosáhl věku 18 let,
c) je plně svéprávný,
d) je bezúhonný, tj. nebyl pravomocně odsouzen (§ 4 odst. 2 zák. č. 312/2002 Sb.),
e) ovládá český jazyk a
f) splňuje další předpoklady pro výkon správních činností
Kvalifikační předpoklady:
Požadavky zaměstnavatele:
Písemná přihláška uchazeče k vyhlášenému výběrovému řízení musí obsahovat tyto náležitosti:
a) jméno, příjmení a titul uchazeče,
b) datum a místo narození uchazeče,
c) státní příslušnost uchazeče,
d) místo trvalého pobytu uchazeče,
e) druh a číslo dokladu prokazujícího totožnost a státní občanství
f) datum a podpis uchazeče.
Uchazeč uvede do přihlášky také telefonní číslo a e-mail, prostřednictvím kterých bude probíhat komunikace s uchazečem; kontaktní adresu, pokud není shodná s místem trvalého pobytu uchazeče.
K přihlášce do výběrového řízení musí být přiloženy tyto doklady:
a) životopis, ve kterém se uvedou údaje o dosavadních zaměstnáních a o odborných znalostech a dovednostech týkajících se správních činností,
b) výpis z evidence Rejstříku trestů ne starší než 3 měsíce
c) úředně ověřená kopie dokladu o nejvyšším dosaženém (ukončeném) vzdělání - lze při podání přihlášky připojit v prosté kopii,
d) prohlášení - souhlas se zpracováním osobních údajů (viz příloha 2).
Pozn.: Uchazeč předloží doklady podle b) a c) územnímu samosprávnému celku nejpozději před uzavřením pracovní smlouvy.
Lhůta pro podání přihlášky: 9. 1. 2026
Podrobný postup pro přihlášení do výběrového řízení naleznete na úřední desce MěÚ Poděbrady v sekci výběrová řízení.("Pouhým" zasláním životopisu nebude uchazeč/ka zařazen/a do výběrovéh)
| Kontaktní osoba: | Mgr. Petra Kymlová |
| E-mail: | postup viz úřední deska města Poděbrady |
Pokud je v inzerátu uveden preferovaný způsob komunikace, respektujte ho.
Vaše uvedené osobní údaje budou zpracovávány a vedeny pouze pro účely daného výběrového řízení.
Vaše přihláška bude zpracovávána a vedena za účelem doložení průběhu daného výběrového řízení po dobu pěti let; bude zpracovávána a chráněna v souladu s platnými právními předpisy na ochranu osobních údajů. Osobní údaje obsažené v přihlášce nebudou poskytnuty třetím stranám a nebudou uchovávány déle, než je pro tento účel právně přípustné. Informace o zpracování osobních údajů městem Poděbrady jsou uvedeny na adrese:
Zaujala vás tato pracovní nabídka? Zašlete si ji do e-mailu, abyste inzerát nemuseli znova hledat.